Модуль СRМ в “ВАS Малий бізнес”

1 198

CRM (Customer Relationship Management, керування взаємовідносинами з клієнтами) – бізнес-підхід по виявленню найбільш вигідних для компанії покупців і налагодження з ними тривалих відносин, для збільшення продажів. Для впровадження CRM-технологій у компанії використовують спеціалізоване програмне забезпечення, зокрема у програмі “ВАS Малий бізнес” це модуль СRМ.

Розглянемо можливості модуля СRМ в “ВАS Малий бізнес”.

Сегментація клієнтської бази. Визначення груп покупців, найбільш вигідних компанії.

Сегменти — це групи покупців, підібрані за якимись ознаками: регіон, вид діяльності, тривалість відносин, відповідальний менеджер, обсяг продажів чи інше. У програмі сегментування базується на відборах, які можна налаштувати самостійно. Наприклад, вибравши покупців, які нічого не замовляли протягом місяця, можна підготувати список для групової розсилки.

Довідник Сегменти доступний у розділі Компанія — Всі довідники, де можна вибрати сегмент, що вже наявний, або створити новий за кнопкою “+”. Перелік сегментів можна змінювати, кожен сегмент може мати один або кілька відборів.

У формі нового сегмента треба ввести назву і вибрати критерії відбору покупців до сегменту.

Критеріями відбору до сегменту можуть бути:

  • реквізити контрагента – наприклад, територіальне розташування,
  • показники продажів – виторг, прибуток;
  • заборгованість – обсяг, термін;
  • взаємодії – кількість, давність;
  • замовлення/рахунки тощо.

Також у картці клієнта є механізм привласнення тегів. Теги можуть використовуватися для створення сегментів, для відборів у списку контрагентів, також можна в подальшому формувати звіти з продажу в розрізі тегів.

Програма “ВАS Малий бізнес” надає змогу користувачеві додавати власні довільні реквізити в довідники та документи. Для цього потрібно в розділі Компанія — Налаштування — Ще більше можливостей вибрати Додаткові реквізити.

Коли відкриється форма Додаткові реквізити, у переліку треба вибрати (виділити) довідник і створити новий елемент, наприклад, “Регіон“. На вкладці Значення потрібно ввести свій перелік значень. Після цього нове поле Регіон з’явиться у формі всіх (і старих, і нових) елементів довідника Контрагенти.

До того ж у програмі новий додатковий реквізит для довідника Контрагенти можна додати безпосередньо з картки контрагента за посиланням + Свій реквізит. Коли в картці клієнта буде нове поле Регіон, значення реквізиту можна вказати, вибравши зі списку, який ми тут же можемо сформувати (створюємо можливі значення регіонів наших покупців).

Примітка. Заповнити реквізити контрагента з відкритих державних реєстрів через сервіс Opendatabot можна за допомогою розробки Модуль перевірки контрагентів в BAS.

Далі залишилося тільки вказати регіон у картках у всіх покупців (зазвичай, це робиться один раз), і наша клієнтська база сегментована за регіонами. У подальшому це поле можна використовувати для відборів і групувань у звітах.

Робота з лідами

Лід – це вхідний контакт (фізична особа чи підприємство), який є потенційним покупцем. Наявність такого довідника дозволяє отримати чисту базу Покупців, а потенційних клієнтів винести в окрему структуру лідів. В програмі “BAS Малий бізнес” ліди перебувають у блоці CRM.

В журналі Лідів може бути 2 варіанти вигляду:

  • Списком:

  • Канбан:

Змінити варіант вигляду можна у правому верхньому кутку.

Ліди можуть потрапити в систему різними шляхами – вхідний дзвінок, лист, клієнт, що прийшов в офіс. На підставі цього ми створюємо документ Подія.

Кожній події встановлюється:

  • стан – запланована, завершена, скасована;
  • важливість – низька, звичайна, висока;
  • дата початку та закінчення.

Якщо заповнити поле «Календар», подія відображатиметься у календарі співробітника. На підставі даної події ми створюємо лід.

Далі вже обробляємо даний лід.

Кожному лідові присвоюється стан: не оброблений, в роботі (також є можливість створити свої варіанти). У картці ліда вказуються контакти зв’язку, компанія, юридична назва компанії. За підсумками роботи на панелі «Результат» менеджер вибирає дію: Перевести в покупця, Перевести в покупця та створити замовлення чи Неякісний лід (приховати).

Для аналізу лідів та якості роботи менеджерів є звіт Воронка продажів за лідами, який знаходиться у “Звітах”  у розділі CRM.

Масова розсилка

Модуль CRM в програмі БАС Малий Бізнес дозволяє відправляти  масові повідомлення контрагентам через електронну пошту чи СМС. Налаштовується через посилання “Масові розсилання (E-mail, SMS)” у розділі «CRM».

Після переходу за посиланням відкривається журнал розсилок, де знаходяться створені, відправлені розсилки або ті, що чекають в черзі.

Щоб створити нове розсилання, натискаємо на кнопку Створити – відкриється вікно нового розсилання.

Обовязкові параметри розсилок:

  1. Спосіб відправки – через SMS чи засобами електронної пошти. (якщо обрати СМС буде відсутня вкладка Вкладення, тобто не буде змоги прикріпити до розсилання якийсь файл, документ тощо).
  2. Чи створювати подію у картках обраних контрагентів – в БАС Малий Бізнес під час розсилання на кожну адресу створюється своя подія «Електронний лист» та прив’язується до картки контрагента. Кожен лист у розсилці надсилається індивідуально кожному контрагенту.
  3. Тема відправки – це і буде темою листа.
  4. Обліковий запис – з якої електронної адреси буде йти відправка.
  5. Також можемо зазначити Джерело залучення (виставка, сайт, дзвінок, реклама).
  6. Текст розсилання, за необхідності прикріплюємо файли, обираємо одержувачів із довідника Контрагенти. На вкладці Додатково зазначається відповідальний за розсилку (автор), кількість повторних спроб (в разі збоїв), інтервал між спробами та альтернативну адресу електронної пошти (в разі збоїв відправки на основну).
  7. Стан відправки:
    • Чернетка – якщо розсилання ще не готове до відправки.
    • Сформована – якщо розсилання вже готове до відправки, але ще не відправлено.
    • Відправлено – стан встановиться самостійно після відправки.

Отже, ми розглянули модуль CRM програми BAS Малий бізнес, який відповідає за керування взаємовідносинами з клієнтами.




Немає коментарів

Коментувати