Програмні РРО Cashalot та СОТА Каса: актуальні питання-відповіді

Розглянемо найчастіші запитання щодо роботи з програмними РРО Cashalot та СОТА Каса від наших користувачів.

Чи можна одночасно використовувати КЕП на декількох ПРРО?

Один КЕП може використовуватись тільки на одному ПРРО. Якщо касир відкрив зміну даним КЕП, то при спробі відкрити іншу касу цим же підписом, програма повідомить, що даний касир вже відкрив зміну в іншій касі.

Приклад сповіщення про помилку в ПРРО Cashalot:

Приклад сповіщення про помилку в ПРРО СОТА Каса:

Як формується фіскальний номер ПРРО?

Фіскальний номер автоматично формується та присвоюється фіскальним сервером після прийняття «Заяви про реєстрацію ПРРО» за формою №1-ПРРО.

Він є унікальним числовим порядковим номером реєстраційного запису в «Реєстрі ПРРО», не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і діє до моменту його скасування.

Після подачі заяви для реєстрації ПРРО отримали квитанцію з помилкою «Документ не може бути прийнятий – зазначена в документі адреса … відрізняється від адреси згідно реєстраційних даних …». Що робити?

Перевіряємо у другій половині повідомлення чи вірно зазначена адреса, якщо так, то копіюємо її та відправляємо форму №1-ПРРО повторно із цією адресою.

Приклад квитанції в ПРРО Cashalot:

Приклад квитанції в СОТА Каса:

Для того, щоб не відправляти повторно заяву, рекомендуємо одразу копіювати адресу місцезнаходження ГО з кабінету платника податків з розділу «Облікові дані платника» – «Місцезнаходження об’єкта оподаткування».

У яких випадках ФОП – «єдинщики» при постачанні товарів через інтернет можуть не застосовувати РРО?

За роз’ясненнями податківців, РРО або ПРРО можна не застосовувати у разі оплати коштів виключно на поточний рахунок у форматі ІВАN, оскільки така операція не є розрахунковою відповідно до ст. 2 Закону про РРО. У випадку здійснення розрахунків в інший спосіб – готівкою, карткою тощо, застосування ПРРО/РРО є обов’язкове.

Як створювати Z-звіт при цілодобовій торгівлі через ПРРО?

При цілодобовій торгівлі, Z-звіт повинен створюватись в кінці кожного дня не пізніше 24:00.

Чи обов’язково має відображатись штрих-код товару в чеку?

Не обов’язково, проте у податкової можуть виникнути претензії, особливо якщо це стосується підакцизного товару.

В ПРРО Cashalot в друкованій формі чеку реалізовано друк цифрового значення штрихового коду товару на чеку при умові введення самого штрих-коду в карту номенклатури і у полі акцизний податок обрано значення 5% та літеру.

В СОТА Каса є можливість налаштувати відображення штрих-коду для певних груп товарів – для всіх, або для підакцизних.

Що робити, якщо при вході в ПРРО Cashаlot з’являється помилка «Відсутні доступні для користувача ПРРО!»?

Перевірте чи на сертифікати, з якими здійснюється вхід, подано повідомлення про ключі касира за формою №5-ПРРО та чи в ідентифікаторі ключа не було вказано лишніх символів або пробілів. Перевірити які саме ключі касирів зареєстровані в ДПС можна в «Електронному кабінеті платника податків» в розділі «Програмний РРО» – «Касири».

У випадку, якщо у Вас операційна система Windows 7 або Windows Server 2008 R2 потрібно перевірити, чи дозволена робота через TLS 1.1 і TLS 1.2. Для їх включення зверніться до системного адміністратора, також може допомогти встановлення оновлень з «Центру оновлень Windows».

Чи передаються відкладені чеки якщо заходити в РМК по черзі з різних комп’ютерів?

Інформація про відкладені чеки зберігається тільки в межах однієї зміни, в якій він був відкладений. В інше РМК чек може бути завантажений тільки після його реєстрації на ФСКО.

Чи можна працювати одночасно або по черзі з різних пристроїв в касі з одним фіскальним номером ПРРО?

Розробник не радить працювати в одній касі з різних пристроїв (десктоп, веб, мобільний додаток) або через різні програми для ПРРО. Навіть у випадку роботи по черзі – завжди потрібно буде завантажувати чеки з іншого пристрою, і врешті-решт, можуть виникнути проблеми із синхронізацією чеків (передачею у податкову – ФСКО), в тому числі z-звітів, які були зареєстровані у режимі офлайн на одному із пристроїв.

Що робити у випадку зміни адреси торгової точки (магазину)?

У випадку зміни адреси потрібно:

  1. Подати форму 20-ОПП із типом ознаки «Зміна відомостей про об’єкт оподаткування».
  2. Подати форму 1-ПРРО із позначкою «Перереєстрація».

Як підключити ПРРО Cashalot до облікової системи?

Реалізовані різні рішення для інтеграції з обліковими системами. Детальніше про варіанти підключення можна переглянути в статті Як інтегрувати програмний РРО Cashalot в облікові системи.

Що робити у разі поломки пристрою, на якому встановлений ПРРО?

У випадку виявлення несправностей чи пошкодження пристрою, на якому встановлений ПРРО, або самого ПРРО, і відповідно відсутності можливості закрити зміну в кінці робочого дня, рекомендується з допомогою програми M.E.Doc, сервісу СОТА або Кабінету платника податків ДПС подати Форму № 2-ПРРО «ПОВІДОМЛЕННЯ про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій». Важливо її подати в день виявлення несправностей.

Після усунення проблем потрібно подати Форму № 1-ПРРО «ЗАЯВА про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» із поміткою «Відновлення роботи», інакше видача чеків буде неможливою.

Що робити, якщо у касі ПРРО недостатньо готівки, щоб повернути необхідну суму або видати здачу покупцеві?

Якщо ПРРО використовує ФОП, він може внести готівку за допомогою операції «службове внесення».

У випадку роботи ПРРО на підприємстві, щоб видати покупцеві необхідну суму, касир може звернутись до бухгалтерії підприємства, щоб з каси видали певну суму готівки. Після отримання коштів з каси бухгалтерії, касир може внести їх до ПРРО через операцію «службове внесення».

Немає коментарів

Коментувати