Касові документи в BAS Малий Бізнес
3 900У програмі BAS Малий бізнес реалізована можливість оформлення руху грошових коштів в касі. До касових документів належать такі документи: Витрата з каси, Переміщення грошей, Надходження в касу і Авансовий звіт.
Всі касові документи реєструються і зберігаються в журналі документів Документи каси, який відкривається в розділі Каса на вкладці Гроші.
Витрата з каси в BAS Малий Бізнес
Для обліку витрат готівкових коштів призначений документ Витрата з каси.
Розглянемо які дані потрібно заповнити в полях документа:
- Організація – вказується організація, для якої оформляється витрата з каси.
- Каса – вибирається назва каси організації з довідника Каси.
- Стаття РГК – вказується стаття руху грошових коштів. Значення вибирається з довідника Статті руху грошових коштів.
- Сума – вказується сума платежу у валюті каси.
- Підстава – вибирається документ-підстава платежу. Щоб автоматично заповнити документ Витрата з каси даними з документа-підстави, можна натиснути кнопку . При автоматичному заповненні перевіряється тип документа-підстави і встановлюється необхідний вид операції документу Витрата з каси.
Поле Операція встановлює вид операції, що фіксується даним документом:
- Покупцеві (повернення) – операція призначена для оформлення видачі готівкових грошових коштів покупцеві за повернуті раніше товари/послуги.
- Постачальникові – видача грошей постачальнику.
- Підзвітнику – видача грошових коштів підзвітній особі.
- Зарплата відомістю / Зарплата співробітникові – оформляється видача коштів на виплату заробітної плати.
- Податки – обирається в разі оплати податків.
- Переміщення в касу ККМ – оформлення переміщення грошових коштів в касу ККМ.
- Інша витрати – витрата коштів в інших випадках.
Залежно від обраного виду операції змінюється форма документа Витрата з каси. Щоб зберегти, провести і закрити вікно документа Витрата з каси, призначена кнопка Провести і закрити.
Для документу Витрата з каси розроблена друкована форма Видатковий касовий ордер.
Надходження в касу BAS Малий Бізнес
Для обліку надходжень готівкових коштів в касу призначений документ Надходження в касу. Так як документ багато в чому ідентичний документу Витрата з каси, то розглянемо лише основні відмінності документу. Перша і головна відмінність – документ здійснює операцію надходження коштів в касу.
Поле Операція встановлює вид операції, що фіксує прихід грошових коштів в касу:
- Від покупця – оформлення надходження готівки від покупця.
- Від постачальника (повернення) – отримання грошей від постачальника за повернуті раніше товари/послуги.
- Від підзвітної особи – повернення невитрачених коштів, виданих під звіт.
- Роздрібний виторг – оформлення виручки, отриманої з автоматизованих торгових точок.
- Роздрібна виручка (сумовий облік) – оформлення виручки з неавтоматизованих торгових точок.
- Інше надходження – надходження грошових коштів в інших випадках.
Для документа Надходження в касу розроблена друкована форма Прибутковий касовий ордер.
Документ Переміщення грошей
Основним призначенням документа є переміщення грошей між касами, але також можливе оформлення переміщення коштів і між банківськими рахунками.
Видача грошових коштів під звіт
Для взаєморозрахунків з підзвітною особою характерні наступні етапи:
- видача грошових коштів;
- звіт підзвітної особи про використання коштів;
- повернення невитрачених коштів.
Відзначимо, що розрахунки з підзвітною особою можуть проводитися як в готівковій, безготівковій або змішаній формах.
Видача грошових коштів під звіт може здійснюватися як з каси підприємства, так і з розрахункового рахунку. В даному випадку розглянемо схему роботи через касу організації. Факт видачі грошових коштів підзвітній особі оформляється документом Витрата з каси.
Документ вводиться з видом операції Підзвітнику. Особа, яка отримує грошові кошти, вказується в полі Підзвітник і вибирається з довідника Співробітники. У разі видачі сум, раніше перевитрачених співробітником за авансовим звітом, в поле Документ перевитрати вказується документ Авансовий звіт.
Реєстрація авансових звітів
Для відображення в обліку операцій по витрачанню підзвітною особою виданої готівки або безготівкових грошових коштів призначений документ Авансовий звіт, який знаходиться у розділі Каса.
В полі Співробітник вибираємо підзвітну особу, у вкладці Видані аванси вибираємо документ Витрата з каси, за яким даній підзвітній особі було видано кошти. Вкладки Запаси і Послуги заповнюємо переліком номенклатури ТМЦ і послуг, за які було здійснено оплату підзвітною особою.
Друкована форма для даного документа є Авансовий звіт.
Таким чином, ми розглянули порядок роботи з касовими документами в BAS Малий Бізнес.