Огляд “BAS Малий Бізнес” (ч. 1)

6 434

Конфігурація “BAS Малий Бізнес” – одна з найоптимальніших програм для здійснення управлінського обліку на малих та середніх підприємствах. У програмі є все необхідне для оперативного контролю, планування та аналізу підприємств, які займаються виробництвом, наданням послуг, торгівлею тощо.

Функціональні можливості

Створення первинних документів і документів, що стосуються господарської діяльності підприємства: купівля-продаж, складські і виробничі документи та багато інших.

В одній інформаційній базі міститься вся необхідна інформація:

  • клієнтська база;
  • каса і банківські операції, клієнт-банк;
  • розрахунки з покупцями/постачальниками, працівниками;
  • облік товарів, продукції, матеріалів;
  • клієнтські замовлення;
  • торговельні операції;
  • облік кадрів, розрахунок зарплати (управлінський облік);
  • собівартість продукції/послуг;
  • витрати, доходи;
  • регламентовані звіти.

В “BAS Малий Бізнес” не ведеться бухгалтерський облік – для цього краще використовувати “BAS Бухгалтерія”. В даному релізі є вбудований обмін даними між цими конфігураціями.

Торгівля

У програмі є можливість здійснювати такі операції з товарами:

  • збереження в інформаційній базі переліку товарів та послуг організації (номенклатури);
  • встановлення цін номенклатури, друк прайсів;
  • встановлення знижок і націнок.

Щоб проаналізувати ефективність продажів, програмою передбачено формування аналітичного звіту по продажах, з можливістю деталізації по підрозділах, групах номенклатури і навіть по окремих товарах.

В “BAS Малий Бізнес” реалізовано такі схеми продажів:

  • зі складу чи під замовлення;
  • передоплата або післяплата;
  • прийом товарів на комісію;
  • передача комісіонеру на реалізацію.

Факт продажу продукції чи надання послуг оформляється видатковими накладними або актами виконаних робіт/наданих послуг. Також можна сформувати рахунок на оплату.

Роздрібні продажі 

Конфігурація “BAS Малий Бізнес” універсальна – її можна використовувати як в автоматизованих,  так і неавтоматизованих торгових точках.

Облік товарів ведеться кількісно-сумовий або тільки сумовий.

Функціоналом передбачено створення звітів:

  • звіт про рух і залишки товарів;
  • звіт по продажах.

Є функція друку етикеток і цінників.

Робота з постачальниками

Функціонал:

  • ведення довідника постачальників з контактною інформацією;
  • ціни постачальників;
  • визначення потреб у запасах.

Надходження товарів можна оформити різними способами:

  • від контрагента по передоплаті чи післяплаті;
  • придбання підзвітною особою;
  • взяття на комісію для подальшої реалізації.

Одночасно з придбанням товарів можна відобразити додаткові витрати, що виникли в процесі даної операції.

Складський облік

Облік запасів на підприємстві ведеться по складах і передбачає такі можливості:

  • облік власних товарів, продукції чи матеріалів, а також прийнятих чи переданих на комісію, переданих чи прийнятих в переробку;
  • облік по характеристиках (по кольорах, розмірах і т. д.), а також партійний облік;
  • є можливість переміщати запаси (між складами, здійснювати видачу в експлуатацію і повернення з експлуатації, списувати на внутрішні потреби);
  • резервування товарів;
  • ордерна схема обліку запасів (прибутковий складський ордер, видатковий складський ордер).

Реалізовано можливість проводити інвентаризацію запасів з відображенням результатів інвентаризації – списання чи оприбуткування запасів.

Виробництво, послуги

В “BAS Малий Бізнес” випуск продукції можна відобразити як на підрозділі виробництва, так і на складі (фасування, комплектація). Продукцію, яка закріплена за структурним підрозділом, що її випустив, можна  з метою продажу переміщати в інші підрозділи, такі як склад, або в інший цех для подальшої обробки, в залежності від технології виробництва на підприємстві.

Факт виконаної роботи (наданої послуги) і її передача замовнику реєструються актом виконаних робіт, а також в замовленні-наряді.

Для планування роботи працівників можна використовувати такі функції:

  • відрядний наряд – застосовують для надання завдань на здійснення конкретних операцій виробничого процесу працівникам, у яких відрядна оплата праці (наряди бувають індивідуальні і бригадні);
  • завдання на роботу – застосовують при плануванні завантаженості працівників.

Фактичні відомості про виконані роботи за нарядами і завданнями реєструються в системі. Вищезазначену інформацію можна використати під час розрахунку зарплати, а також для визначення ефективності виконаної роботи та здійснення аналізу (план-факт) роботи працівників.

Облік витрат організації та розрахунок собівартості виготовленої продукції здійснюється такими методами:

  • фактичний облік виробничих витрат;
  • розподіл на матеріальні і нематеріальні витрати;
  • визначення собівартості виробленої продукції при закритті місяця;
  • формування звіту про собівартість виготовленої продукції та виконаних робіт / наданих послуг.

Реалізована спрощена схема виконання робіт і надання послуг за допомогою документу замовлення-наряд (включає в себе замовлення покупця, рахунок, акт виконаних робіт та видаткову накладну).

Продовження огляду – незабаром в частині 2.



Немає коментарів

Коментувати