Огляд “BAS Малий Бізнес” (ч. 1)
6 434Конфігурація “BAS Малий Бізнес” – одна з найоптимальніших програм для здійснення управлінського обліку на малих та середніх підприємствах. У програмі є все необхідне для оперативного контролю, планування та аналізу підприємств, які займаються виробництвом, наданням послуг, торгівлею тощо.
Функціональні можливості
Створення первинних документів і документів, що стосуються господарської діяльності підприємства: купівля-продаж, складські і виробничі документи та багато інших.
В одній інформаційній базі міститься вся необхідна інформація:
- клієнтська база;
- каса і банківські операції, клієнт-банк;
- розрахунки з покупцями/постачальниками, працівниками;
- облік товарів, продукції, матеріалів;
- клієнтські замовлення;
- торговельні операції;
- облік кадрів, розрахунок зарплати (управлінський облік);
- собівартість продукції/послуг;
- витрати, доходи;
- регламентовані звіти.
В “BAS Малий Бізнес” не ведеться бухгалтерський облік – для цього краще використовувати “BAS Бухгалтерія”. В даному релізі є вбудований обмін даними між цими конфігураціями.
Торгівля
У програмі є можливість здійснювати такі операції з товарами:
- збереження в інформаційній базі переліку товарів та послуг організації (номенклатури);
- встановлення цін номенклатури, друк прайсів;
- встановлення знижок і націнок.
Щоб проаналізувати ефективність продажів, програмою передбачено формування аналітичного звіту по продажах, з можливістю деталізації по підрозділах, групах номенклатури і навіть по окремих товарах.
В “BAS Малий Бізнес” реалізовано такі схеми продажів:
- зі складу чи під замовлення;
- передоплата або післяплата;
- прийом товарів на комісію;
- передача комісіонеру на реалізацію.
Факт продажу продукції чи надання послуг оформляється видатковими накладними або актами виконаних робіт/наданих послуг. Також можна сформувати рахунок на оплату.
Роздрібні продажі
Конфігурація “BAS Малий Бізнес” універсальна – її можна використовувати як в автоматизованих, так і неавтоматизованих торгових точках.
Облік товарів ведеться кількісно-сумовий або тільки сумовий.
Функціоналом передбачено створення звітів:
- звіт про рух і залишки товарів;
- звіт по продажах.
Є функція друку етикеток і цінників.
Робота з постачальниками
Функціонал:
- ведення довідника постачальників з контактною інформацією;
- ціни постачальників;
- визначення потреб у запасах.
Надходження товарів можна оформити різними способами:
- від контрагента по передоплаті чи післяплаті;
- придбання підзвітною особою;
- взяття на комісію для подальшої реалізації.
Одночасно з придбанням товарів можна відобразити додаткові витрати, що виникли в процесі даної операції.
Складський облік
Облік запасів на підприємстві ведеться по складах і передбачає такі можливості:
- облік власних товарів, продукції чи матеріалів, а також прийнятих чи переданих на комісію, переданих чи прийнятих в переробку;
- облік по характеристиках (по кольорах, розмірах і т. д.), а також партійний облік;
- є можливість переміщати запаси (між складами, здійснювати видачу в експлуатацію і повернення з експлуатації, списувати на внутрішні потреби);
- резервування товарів;
- ордерна схема обліку запасів (прибутковий складський ордер, видатковий складський ордер).
Реалізовано можливість проводити інвентаризацію запасів з відображенням результатів інвентаризації – списання чи оприбуткування запасів.
Виробництво, послуги
В “BAS Малий Бізнес” випуск продукції можна відобразити як на підрозділі виробництва, так і на складі (фасування, комплектація). Продукцію, яка закріплена за структурним підрозділом, що її випустив, можна з метою продажу переміщати в інші підрозділи, такі як склад, або в інший цех для подальшої обробки, в залежності від технології виробництва на підприємстві.
Факт виконаної роботи (наданої послуги) і її передача замовнику реєструються актом виконаних робіт, а також в замовленні-наряді.
Для планування роботи працівників можна використовувати такі функції:
- відрядний наряд – застосовують для надання завдань на здійснення конкретних операцій виробничого процесу працівникам, у яких відрядна оплата праці (наряди бувають індивідуальні і бригадні);
- завдання на роботу – застосовують при плануванні завантаженості працівників.
Фактичні відомості про виконані роботи за нарядами і завданнями реєструються в системі. Вищезазначену інформацію можна використати під час розрахунку зарплати, а також для визначення ефективності виконаної роботи та здійснення аналізу (план-факт) роботи працівників.
Облік витрат організації та розрахунок собівартості виготовленої продукції здійснюється такими методами:
- фактичний облік виробничих витрат;
- розподіл на матеріальні і нематеріальні витрати;
- визначення собівартості виробленої продукції при закритті місяця;
- формування звіту про собівартість виготовленої продукції та виконаних робіт / наданих послуг.
Реалізована спрощена схема виконання робіт і надання послуг за допомогою документу замовлення-наряд (включає в себе замовлення покупця, рахунок, акт виконаних робіт та видаткову накладну).
Продовження огляду – незабаром в частині 2.