Налаштування міжфірмових продажів холдингу в BAS Комплексне управління підприємством

2 413

В програмі  «BAS Комплексне управління підприємством» є механізм міжфірмових продажів, що дозволяє налаштувати роботу холдингу, сформованому з декількох юридичних осіб.

Цей механізм потрібен, якщо наприклад товар купується однією організацію холдингу, а реалізується іншою. При цьому контроль залишків ведеться по холдингу в цілому. Цей механізм називається «Інтеркампані».

Розглянемо, що таке механізм «Інтеркампані» і як його налаштувати в «BAS Комплексне управління підприємством».

Стаття також актуальна для BAS ERP та BAS Управління торгівлею.

«Інтеркампані» (intercompany) – це схема взаємовідносин між юридичними особами, за допомогою якої у межах одного холдингу компанії досягають зниження витрат за допомогою спрощення процесів взаємодії. Простіше кажучи, якщо під час реалізації у однієї організації не вистачає або взагалі немає потрібного товару, то BAS КУП запозичує необхідну кількість товару в іншої організації холдингу.

Якщо розглядати класичну схему,  без включення «інтеркампані», спочатку потрібно оформити передачу товарів між організаціями, і лише після цього можна продавати товар. При включенні схеми «інтеркампані», продаж товарів однією організацією холдингу може бути здійснений одразу після купівлі даного товару  іншою організацією холдингу, а передача товарів між організаціями буде оформлена пізніше.

Як увімкнути «Інтеркампані» в BAS Комплексне управління підприємством?

Відкрийте розділ меню «НДІ та адміністрування» – «Настройка параметрів системи» – «Підприємство».

Увімкніть дві функціональні опції: «Передача товарів між організаціями» та «Контролювати залишки товарів організацій».

Опція «Контролювати залишки товарів організацій» необхідна для того, щоб можна було оперативно контролювати сумарний залишок товарів усіх організацій холдингу. За результатами відвантаження товарів, що надійшли до іншої організації, автоматично формуватиметься документ передачі товарів між організаціями.

Налаштування передачі товарів між організаціями здійснюється в меню «Фінансовий результат та контролінг»:

Список налаштувань представлений у вигляді «шахматки»:

«Організація-власник» – це та організація, для якої буде оформлено надходження товарів. Для кожної з них виводиться два рядки для налаштування продажів власних та комісійних товарів. У решті колонок вказується список усіх організацій холдингу.

Для кожної організації в клітинах «шахматки» вказується товари якої організації-власника може продавати зазначена в колонці організація і яким чином буде оформлятися передача товарів між організаціями.

Якщо встановлено «Не передається», то організація не може продавати власний або комісійний товар організації-власника. Обираємо варіант «Продаж», якщо потрібно враховувати тільки продаж товарів, або варіант «Продаж і повернення», якщо планується здійснювати повернення проданого товару початковому власнику. Передача товарів між організаціями може здійснюватися або за довільними цінами, або заздалегідь заданими.

У разі використання попередньо заданої ціни, відкрийте довідник «Види цін» (розділ «CRM та маркетинг» – «Налаштування та довідники») та встановіть прапорець «Використовувати при передачі між організаціями»:

Тепер, при оформленні документів, програма контролюватиме залишки товарів по організаціях, включених до схеми «Інтеркампані». І якщо в організації, яка оформлює реалізацію немає потрібного товару, але даний товар є в іншої організації, програма зможе зареєструвати продаж такого товару.

Розглянемо як це відбувається на практиці. Наприклад, реалізуємо товар «Диван Єврокнижка(ТІК), Чорний», який є на залишку тільки в організації «Тестова». Це можна перевірити за допомогою звіту «Відомість по товарах організацій».

Проведемо реалізацію від іншої організації холдингу «СПД Українець» і подивимось на результат.

При проведенні документу «Реалізація товарів і послуг» записи про товари, які необхідно передати, реєструються у регістрі накопичення «Товари організацій для передачі».

Оформлення міжорганізаційного продажу здійснюється за допомогою документу «Передача товарів». Оформити передачу товарів зручно зі спеціалізованого робочого місця «Оформлення передач та повернень» (розділ «Фінансовий результат та контролінг» – «Передачі та повернення товарів між організаціями»).

При натисканні на кнопку «Оформити передачу (повернення) товарів» відбувається формування документу передачі (повернення) за поточним рядком:

Якщо ціни передачі попередньо налаштовані, то сформований документ можна відразу провести, інакше потрібно вказати ціни передачі.

Юридичні особи, що входять в холдинг, можуть обмінюватись первинними документами (реалізаціями товарів і послуг, актами звірок) за допомогою сервісу Flydoc або модуля “Інтеграція BAS з M.E.Doc”.

Для контролю взаєморозрахунків між організаціями використовуються відповідні звіти, наприклад, «Розрахунки між організаціями», які знаходяться у розділі «Фінансовий результат та контролінг».

Таким чином, можна налаштувати механізм міжфірмових продажів та провести реалізацію товарів, придбаних іншою організацією холдингу, в «BAS Комплексне управління підприємством».




Немає коментарів

Коментувати