Установка цін та знижок в BAS Малий Бізнес

6 652

У програмі BAS Малий Бізнес робота з видами цін та установкою цін відрізняється від роботи в інших програмах.

Види цін

Розглянемо довідник Види цін номенклатури. В даному довіднику є два напередвизначених види цін – Оптова та Облікова.

Ми можемо їх редагувати, а можемо створювати нові. Для виду ціни вказується найменування, порядок округлення, валюта і правило включення ПДВ.

Є кілька способів розрахунку видів цін:

  • Статичний ціна безпосередньо встановлюється для номенклатури і не залежить від зміни інших цін;
  • Динамічний (відсоток);
  • Динамічний (формула).

В залежності від способу розрахунку змінюється склад реквізитів в картці ціни.

При виборі способу розрахунку цін Динамічний (відсоток) або Динамічний (формула) в формі з’являється обов’язковий реквізит Базовий вид цін, тобто ціна, від якої безпосередньо буде залежати наша динамічна ціна. При динамічних способах розрахунку є можливість встановити прапорець «Розраховувати автоматично при зміні базових цін». Детальніше про види цін

Установка цін

Для того щоб встановити ціни на товари в BAS Малий Бізнес потрібно:

  • перейти в розділ ПродажіФормування цін та вибрати види цін, значення яких будемо встановлювати;
  • встановити налаштування видимості і установки нових цін;
  • підібрати номенклатурні позиції і встановити нові ціни.

Вибір номенклатури можна здійснювати через кнопку Підібрати номенклатуру. Можуть бути різні варіанти підбору: за прибутковими накладними, по цінових групах, по групах номенклатури і т.д.

Натиснувши команду Дії можна змінити ціни на суму або відсоток, округлити ціни, або змінити їх за формулою.

Прайс-лист

Прайс-лист створюємо, перейшовши на вкладку Продажі, в блоці Ціни натиснувши пункт Прайс-Листи. Натискаємо Створити і заповнюємо табличну частину документа: Зовнішній вигляд, Відбір номенклатури, Стовпчик з цінами  і Додаткову інформацію.

Далі натисніть Записати і закрити, а потім Сформувати.

Ручні знижки і націнки

В BAS Малий Бізнес можливість ручної знижки на весь документ включена за замовчуванням і розташовується в нижній частині документів, пов’язаних з продажами і закупівлями.

Знижку на товар можна вказати в ручному режимі:

  • у відсотках або сумою;
  • різні знижки на різні позиції в документі.

Щоб скористатися механізмом знижки, потрібно в розділі «Продажі» – «Ще більше можливостей» – активувати «чекбокс» «Знижки і націнки в продажах»

Автоматичні знижки

Автоматичні знижки – дозволяють автоматизувати, стандартизувати і взяти під контроль надання знижок продавцями/менеджерами. Автоматичні знижки дозволяють задати правила, за якими знижки будуть надаватися покупцям.

Для їх включення необхідно зайти в пункт «Ще більше можливостей»«Продажі» і поставити «чекбокс» навпроти «Автоматичні знижки».

Налаштовуємо правила надання автоматичних знижок. Для настройки заходимо у розділ «Продаж» і проходимо по посиланню «Знижки».

У таблиці з’явилася нова вкладка «Види автоматичних знижок, націнок» – заходимо у вкладку. Нижче назв вкладок бачимо кнопки – вони визначають, як і які знижки будуть спрацьовувати в разі якщо покупка підходить під умови кількох знижок:

  • Додавання – знижки сумуються;
  • Максимум – спрацьовує знижка з максимальною сумою;
  • Мінімум – спрацьовує знижка з мінімальною сумою;
  • Послідовне застосування – кожній знижці присвоюється порядковий номер і від суми документа вони застосовуються по черзі – спочатку спрацьовує знижка 1, потім на суму, що залишилася застосовується знижка 2, далі на те, що залишилося після знижки 2, застосовується знижка 3. Таким чином застосовуються всі знижки;
  • Витіснення – спрацьовує знижка з максимальним пріоритетом: з двох знижок з порядковими номерами 1 і 3 буде обрана знижка з номером 1.

Створюємо автоматичну знижку. У вкладці «Автоматичні знижки» натискаємо «Створити».

  • Визначаємо в якій сфері продажів буде діяти ця знижка – «Гурт», «Роздріб» чи в обох відразу, тобто «Всюди»
  • Спосіб надання знижки – відсоток від продажу або фіксована сума.
  • Знижка – розмір знижки у відсотках (якщо в пункті 2 – відсоток) або сума грошових одиницях (якщо в пункті 2 – сума).
  • Застосовувати знижку: на весь документ або тільки на рядок, який потрапляє під дію знижки.
  • Додати Умови надання знижки – можна створити свої або вибрати зі списку.
  • Для більш точного й адресного налаштування дії знижки, необхідно уточнити параметри спрацьовування знижки – зайдемо у вкладку «Уточнення та Обмеження».

На вкладці «Уточнення та Обмеження» можна уточнити умови спрацьовування знижки:

  • За номенклатурою – можна додати номенклатуру, на яку буде діяти знижка. Можна вибрати конкретну товарну позицію, номенклатурну групу, категорію або цінову групу.
  • Одержувачі знижки – можна вибрати конкретних покупців або групу покупців, на яких буде поширюватися знижка. У вкладці «Склади» можна вибрати торгову точку, в якій буде діяти знижка.
  • Розклад – час дії знижки і день тижня, в який вона буде діяти. Якщо умови не задані, знижка діятиме постійно.
  • Період дії – обмеження терміну дії знижки, наприклад, якщо ввесь січень знижка, тоді період дії – 01.01.2020 по 31.01.2020. Якщо обмежень немає, то знижка буде діяти з моменту створення і до моменту її зупинки в ручному режимі.

«Чекбокс» «ДІЄ» в правому нижньому кутку вікна програми вказує на актуальність даної знижки.

Дисконтні картки

Для того щоб включити функціональність дисконтних карт в BAS Малий Бізнес,  переходимо в розділ програми “Продажі” і далі вибираємо пункт “Ще більше можливостей”. У вікні з настройками необхідно встановити «чекбокси» навпроти пункту “Знижки і націнки в продажах”(якщо цього не було зроблено раніше), а також “Дисконтні картки”.

Дані про внесені картки будуть міститися в довіднику “Дисконтні картки”, в тому ж розділі програми. Конфігурація вміє працювати як з магнітними, так і з штриховими картами, в тому числі іменними. Тут же в довіднику є друга закладка – це довідник “Види дисконтних карт”. Натиснувши кнопку “Створити“, можна створити новий вид дисконтних карт.

У нашому прикладі розглянемо створення накопичувальної штрихової іменної карти. Відсоток знижки буде визначатися інтервалами, вказаними в табличній частині внизу форми.

Далі переходимо на закладку “Дисконтні картки”, тут буде інформація по всіх дисконтних картках. У нашому прикладі накопичувальна карта належить контрагенту Микола Іванович, який вказується в полі “Власник карти” і має свій штрихкод. “Провалившись” в дисконтну картку, можна отримати інформацію щодо поточної знижки та суми здійснених придбань за весь час.

Таким чином, можна налаштувати види цін, здійснити установку цін та вказати знижки в BAS Малий Бізнес.

Немає коментарів

Коментувати