Створення контрагентів в BAS Бухгалтерія

17 947

Будь-яке підприємство, яке отримує дохід від своїх покупців та вносить надходження від постачальників, має хоча б кілька контрагентів. Розглянемо схему внесення нового контрагента в програмі BAS Бухгалтерія.

Як створити нового контрагента в BAS Бухгалтерія:

1. Відкриваємо довідник «Контрагенти» в розділі Довідники – Контрагенти.

2. Оскільки у довіднику Контрагенти зберігаються усі дані про постачальників, покупців, комітентів, комісіонерів, банки, державні органи та ін. доцільно розподіляти контрагентів по групах. Для цього призначена кнопка «Створити групу». Також є можливість створювати контрагента поза групою, в корінь довідника.

3. Після натискання кнопки «Створити» відкривається порожня картка нового контрагента. На вкладці «Головне» заповнюємо основні дані про контрагента: повне та коротке найменування, код ЄДРПОУ, ІПН, вид. В цьому ж вікні за потреби можна замінити групу контрагента.

Важливо! При виборі одного з видів (юридична особа, фізична особа, відокремлений підрозділ) змінюється і перелік полів для заповнення.

На цьому етапі також можна створити банківські рахунки контрагента за посиланням «Банківський рахунок» -> «Створити». У картці Банківські рахунки заповнюємо необхідні реквізити:

  • номер рахунку;
  • валюта коштів;
  • МФО банку;
  • банк (можна знайти за МФО або підібрати з класифікатора);
  • дата відкриття і найменування.

Примітка. Користувачам обробки “Імпорт даних з системи Клієнт-банк” створювати банківські рахунки не потрібно, вони будуть додані при імпорті виписки, разом з новими контрагентами.

Створити договори з даним контрагентом можна за посиланням «Договір» -> «Створити». У картці договору необхідно заповнити усі реквізити, основний з яких це «Вид договору»,  від якого залежить правильність ведення обліку з контрагентом у системі.

Примітка! Банківські рахунки та договора, які визначені основними, будуть автоматично підтягуватись в документи при виборі контрагента.

4. На вкладці «Адреси» заповнюємо юридичну, фактичну, поштову адреси та інші контактні дані. Якщо ці адреси співпадають, встановлюємо відповідні відмітки (фактична/поштова адреса співпадає з юридичною адресою).

5. На вкладці «Відповідальні особи» вказуємо керівника, головного бухгалтера та касира за потреби.

Наприклад, щоб додати керівника контрагента, потрібно натиснути Створити навпроти поля Керівник, додати контактну особу, в полі Період вказати дату початку дії. У вкладці Додаткові реквізити можна вказати посаду керівника для її відображення в друкованих формах.

6. За потреби, перейшовши за посиланням «Рахунки розрахунків з контрагентом», можна налаштувати рахунки обліку, що будуть застосовуватися виключно при проведенні операцій з даним контрагентом. При цьому рахунки потрібно вказати в обох вкладках – Рахунки бухгалтерського обліку та Рахунки ПДВ.

7. Для збереження всіх внесених даних натискаємо «Записати та закрити».

Це зручно! Для перегляду усіх документів, пов’язаних з відповідним контрагентом, скористайтеся посиланням «Документи» із картки контрагента.

Зверніть увагу! Якщо Ви працюєте з великою кількістю контрагентів, внесення всіх даних займає багато часу, окрім цього можуть виникнути механічні помилки, що спричинить помилки в реєстрації податкових накладних.  В таких випадках скористайтеся модулем для автоматичного заповнення карток контрагентів та перевірки реєстраційних даних.




Немає коментарів

Коментувати