Нова редакція Порядку ведення ЄРПН

20 травня 2017 року набули чинності зміни, внесені постановою КМ України від 26.04.2017 р. № 341 до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі –Порядок 1246). Даними змінами вказаний Порядок приведено у відповідність до законодавчих новацій, запроваджених Законом України від 21 грудня 2016 р. № 1797 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні”(далі – Закон 1797).

Нагадаємо, що Законом 1797 було внесено низку змін до порядку адміністрування податку на додану вартість, запроваджено механізм зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначено поняття “Єдиний реєстр податкових накладних” тощо.

Що ж нового у Порядку 1246?

У оновленому Порядку 1246 зазначено, що після надходження ПН/РК до ДФС в автоматизованому режимі проводиться перевірка:

  • відповідності затвердженому формату (стандарту);
  • чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку ПН/РК;
  • реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію ПН/РК платником податку на момент складення;
  • дотримання вимог, затверджених п. 192.1 та п.201.10 ПКУ;
  • наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів;
  • наявності реєстраційної суми ПДВ відповідно до п.п. 2001.3 і 2001.9 ПКУ (для ПН/РК, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
  • наявності в ЄРПН  відомостей, що містяться в податковій накладній, яка коригується;
  • факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації ПН/РК з такими ж реквізитами;
  • відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ПКУ;
  • дотримання вимог Законів України “Про електронний цифровий підпис” (N 852-IV від 22.05.2003 р.), “Про електронні документи та електронний документообіг” (N 851-IV від 22.05.2003 р.) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Оновлений Порядок 1246 містить положення щодо блокування реєстрації ПН/РК: передбачено, що в разі відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації, формується квитанція, у якій зазначається перелік документів, який необхідно надати в податкову для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) – платнику податку.

Розблокування ПН/РК і їх реєстрація здійснюється у день:

  1. Прийняття комісією рішення про їх реєстрацію;
  2. Набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію ПН/РК (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У оновленому Порядку 1246 з’явилися визначення термінів “податкова накладна”, “розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної”, “операційний день”.

У зв’язку із оновленням Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних звертаємо увагу наших читачів на наступні моменти:

  • операційний день, як і раніше, триває з 0 до 23-ї години;
  • у робочому  режимі механізм зупинення реєстрації податкових накладних функціонуватиме з 1 липня 2017 року;
  • критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН, ще не затверджені;
  • порядок обміну електронними документами з  контролюючими органами ще не затверджено.

Залишити коментар

avatar
wpDiscuz